неділю, 23 квітня 2017 р.

Свято «Прощавай, Букварику, в школі перший друже!»


Мета: Вдосконалювати навички виразного читання віршів напам’ять, розвивати зв’язне мовлення; ознайомити з новими підручниками, за якими вони будуть вчитися; підвести дітей до розуміння важливості читання, як процесу розширення кола знань; розвивати мовлення, спостережливість, пам’ять, увагу, виховувати любов до книжки, бажання вчитися.
Обладнання: Малюнок країни Букварії, різнокольорові букви, повітряні кульки, напис на плакаті «Прощавай, Букварику!».
Учасники свята: діти, батьки, вчителі, казкові герої: Поштар Пєчкін, Буратіно, Буквар, Читанка, Рідна мова, Математика.

Хід свята
Учитель: Дорогі діти! Шановні батьки, гості! У нас радісний і щасливий день. Ми закінчили вчити першу книгу – Буквар! І сьогодні дякуємо Букварю за науку!

1. На веснянім видноколі
Зайнялась зоря
Свято в школі! Свято в школі!
Свято Букваря!

2. Любі гості, мами й тата!
В нас – Букварикове свято.
Добре, що прийшли до нас
У наш найкращий перший клас.


3. Ми всіх гостей вітаємо
І дуже вам радіємо,
Бо всі вже букви знаємо,
Бо ми читати вміємо.

4. Є книг багато — радісних, печальних,
Товстих, тонких, барвистих, наче жар.
Але одна — книжкам усім начальник,
І звуть її по-простому — Буквар!

5. З нами клопоту зазнали
Наші мами, вчителі,
Поки ми читати вчились
У новому Букварі.

6.Ми – шкільна сім’я єдина,
Ми вчимо за складом склад.
Мама, щастя, Україна,
Річка, гори, пишний сад.
І за все це говорю:
Спасибі книзі – Букварю!

Мені хочеться, щоб ви подумки перенеслись у той погожий вересневий день, коли наші діти стали школярами, коли вперше зайшли у клас.

Пісня «Перший дзвоник»

Рано-ранесенько встану, як ніколи,
Зайчики сонячні грають у вікні.
Так мені весело, бо іду до школи
І співаю радісні пісні!

1. Жовтіє листя на тополі,
Летять у синяві хмарки
Відкриті навстіж двері в школі
Ідуть до школи першачки.


2. Ласкавий промінь зазирнув в віконце
Осінь в золото берізки одягла
Дівчинка в малесенькі долоньки
Ранець першокласниці взяла

3. Були ми всі смішними малюками,
Зайшовши в наш просторий клас
Отримали ми зошити з книжками
Й за парти сіли в перший раз.

4. Буквар взяли ми перший раз
Як зайшли у перший клас
І як нам радісно сказати
– Тепер ми вміємо читати.


5. Літера перша і перше слово
З книгою перша серйозна розмова
Перша сторінка і друга сторінка
Перша тривога і перша оцінка.

6.Він нас повів по буквах, як по східцях,
Як по життю, по сторінках своїх.
І от привів, нарешті, подивіться,
У мудрий світ чудесних скарбів – книг.

Пісня «Ми першокласники»

Нові портфелики,
А в них - букварики.
Не так то просто
Серед друзів нас знайти.

Приспів.
Ми - першокласники, |
Ми - однокласники, |
О, як нам весело |
Гуртом до школи йти! | (2)


Учитель: Давайте покличемо Букварика.
Діти кличуть Букварика. Заходить Поштар Пєчкін.

Поштар Пєчкін: А чи у вас сьогодні свято? Це першокласники? То отримуйте телеграму!

Дорогі мої першокласники!
Мене продав Буратіно злому чарівнику. Я зможу повернутися на свято якщо ви подолаєте всі перешкоди, які перед вами постануть, та виконаєте завдання казкових героїв. Будьте сміливими та кмітливими. Я з нетерпінням чекатиму визволення.
Ваш Букварик.
З’являється Буратіно.

Буратіно: Що я накоїв? Діти залишилися на святі без Букваря. Мабуть, вони образились на мене. Що ж робити?

Я із дому утікав,
І букварика продав.
Гроші хитрий лис украв,
А я й далі ловив гав.
Неуважний, хвалькуватий!
Що ж зі мною слід робить?
Ось, якби я не лінився,
А старанно гарно вчився,
Якби щодня мчав на урок –
Не допустив би помилок.

А тепер всім треба бути уважними. Від вас залежить, чи повернеться Букварик. Ваше завдання – допомогти казковим героям.

Принцеса: відгадайте кілька загадок про шкільне приладдя.

1.В ньому я пишу весь час
І не тільки я – весь клас!
Пишем гарно, як один!
Бо «обличчя учня» він. (Зошит)

2. Жив колись дідусь Перо,
Вчив писати дітвору,
В нього гарна є онучка:
Кулькова червона… (ручка)

3. Всяк школяр його шанує,
Бо він пише і малює,
Хто ж цей славний молодець?
Здогадались? (Олівець)


4. Я негарно написала,
А вона усе злизала.
Олівців моїх сусідка
Ця вертлява буквоїдка. (Гумка)

5. Дуже я потрібна всім,
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
Хоч сама завжди мовчу. (Книжка)

6. В нім малюють сонце, квіти,
Маму, тата, гарний дім.
У цій «книзі» малювати
Дітям до вподоби всім. (Альбом)

7. А ще одна хатинка
Схожа на торбинку.
Всі книжки туди кладу,
Як до школи я іду. (Портфель)

8. Веселкові кольори –
Для шкільної дітвори:
Синій колір – це для неба,
А для сонця – жовтий треба,
Всі барвисті, кольорові,
З пензлем малювать готові. (Фарби)

Казковий герой: Гра «ТАК» чи «НІ». Дайте правильну відповідь на питання.

1. Треба менших ображати? (НІ)
2. На перерві пострибати? (ТАК)
3. А всі парти пописати? (НІ)
4. Друга треба виручати? (ТАК)
5. Неслухняних проучати? (ТАК)
6. Брудне взуття несіть у школу
І книги кидайте додолу! (НІ)
7. Завжди старших поважайте
І малюків не ображайте. (ТАК)

Молодці! З завданням справились.

Заходить Буквар:
Я мандрую по країні,
Я з абеткою дружу.
І малечу як зустріну
Грамоті одразу вчу.
От ми гуртом і розберем,
Як ви тут учили?
Чи всі зі мною, Букварем,
Весело дружили?
Букви – значки, як бійці на парад
Дружно і швидко шикуються в ряд.
Кожна в належному місці стоїть
І називається все – алфавіт!
Перекличка: Раз! Два! Три!
Перша буква, говори!

1. Голосиста буква А наш Букварик відкрива,
Не одна вона іде, а всю азбуку веде.
А іще ця буква А є насправді голосна.

2. - Бу-бу-бу... - Борис читає.
- Батько Борю поправляє:
- Букву "Б" читай як треба,
- Бо вона втече від тебе!
- Боря каже: - Так і буде!
- Більше вчить її не буду!

3.Вовк ведмедя розбудив:
Вже весна гуляти йди!
Виліз велетень з барлогу -
Вовк втікає в ліс від нього.

4.Гелгочуть під горою гуси,
В город забігло гусеня,
- Гиля, гиля! – гука Ганнуся,
Його з городу виганя.

5. Дубові дрова дід рубає.
В дворі під деревом старим,
А дітвора допомагає
Носити дрова з двору в дім.

6."Е-е! - сказала буква Е, -
звір мене не дожене!"
І махнувши нам рукою,
Е - зробилася луною.
"Е-е!" - гукаємо у ліс.
"Е-е!" - відгукується скрізь.

7. Єноти вивели гуляти
Своє єдине дитинча.
За їх сім'єю вовк зубатий
Єхидно стежить з-за куща.

8. Жив жучок між бур'янами.
Жив без тата і без мами.
Жив, жив, не тужив -
Жовтим листям ворушив.
Жаба квакнула: - Попався! -
Жук завмер, так налякався.

9. Зажурився заєць – тато -
знов пустують зайченята.
Злий, зухвалий лис близенько.
– Зайченята, в дім хутенько!

10. И - ця літера цікава!
Зліва дивиться направо.
- Ич! - дивується сама,
- Я у дружбі з усіма.

11. Івасик іграшками грався,
А по двору ішов індик.
Івась побачив - і злякався,
І від індика в дім утік.

Пісня «До побачення, Букварику»

12.Їжак покликав їсти й пити
Своїх маляток - їжачків.
Та не схотіли їсти діти -
Він їхню їжу сам поїв.

13.Йоржа впіймав на вудку Йосип,
Схопив і зойкнув –Ой, -ой, ой!
Не знав, напевно, Йосип досі,
Який колючий йоржик той.

14.Клава котика катала на калиновім візку,
колотилось, калатало криве колесо в піску.
колотилось, калатало, та й упало на пісок,
докаталися – сказали Клава, котик і візок.


15. Лелека ластівку питає:
- Хто вище всіх птахів літає?
Літають люди вище всіх
на літаках своїх легких.

16. Мавпенятко мовить: — Мамо,
Масла, моркви, маку мало!
Миска, мамочко, мілка —
Мало містить молока.

17. На довгу нитку намистинки
Настуня хоче нанизать.
Вона, напевно, буде нині
На нашім святі виступать.

18. Оленя одне блукало.
Оленя когось шукало.
Оля Олю запитала:
- От кого воно шукало? -
- Оля Олі каже прямо:
- Оленя шукало маму!

19. Прийшов Петрик до Петрика.
Просить дати вареника.
Петрик Петрика любив -
Пиріжками пригостив.
Прийшов Петрик від Петрика,
Просить в мами вареника.

20. Рік у рік біля воріт
Риє нірку чорний кріт.
Рік у рік скриплять ворота:
- Рив би ти її навпроти!
- Рипи-скрипи, не рипіть!
- Риє там, де хоче рить!

21. Сіло сонце на сосну,
Сонно мовило: - Засну! -
Сосни сонечко гойдали.
Сосни сонечко благали:
- Сонце, сонечко, не треба!
- Стане темно нам без тебе!

22. Тато - тигр, тигриця - мама
Тихо ходить чагарями.
Тигреня ричати вчиться -
Тигра всякий звір боїться.

23. У долині жив удав.
Удавав, що все він знав.
Удавав, що все умів.
У траві хвостом вертів.

24. Фурчить, блищить на різні фарби
фонтан веселий у садку.
В нім водить флот легкий та гарний
Федорка в білім фартушку.

Виступ ансамблю шумових інструментів

25. Хтось хитренький хитрував, нашу хвіртку поламав.
Хто це? Хто це? Я питав, та ніхто про те не знав.
А хитренький за хлівом спав собі солодким сном.
Уві сні тихенько хрюкав, і слова мої не слухав.

26. Цап забрів у двір рогатий —
Цуценя втекло до хати.
Цілу ніч йому не спалось —
Цапа цуценя боялось.

27. Чубата чапля чваньковита
Через болота йде одна.
Чомусь з журавликом дружити
Не хоче чапелька чудна!

28. Шматок сальця шукає мишка,
у нашій шафі шарудить.
Як шугоне на мишку кішка!
А мишка шусть у шпарку вмить.

29. Щука вчила щученя зуби чистити щодня:
швидше щіточку бери,не лінуйся, гарно три.
Зуби треба берегти, ми ж бо щуки я і ти.

30. Півень, горобець, ведмідь —
Знак м’який в словах стоїть.
Журавель, дельфін і рись —
М’який знак — не помились.

31. Юрасик любить працювати,
він юний садівник, юннат.
З юрбою малюків завзятих
за школою він садить сад.

32. Ясени ледь – ледь шуміли,
яснооке сонце сіло…
Яструб ящірку несе,
Я – остання буква. Все.

Всі разом: Прощавай, Букварику,
В школі перший друже.
Ми тобі Букварику Дякуємо дуже!

Пісня «Прощавай, букварику!»

Буквар:
Всі літери прочитані – усіх їх 33
Тепер всіх вас учитимуть
Підручники нові.

Читанка:
Я – ваша перша Читанка,
Красива в мене свитонька,
Цікаві сторінки, є вірші та казки.
Покажу вам сто земель
Ще й космічний корабель!
Даруватиму щодня і забави і знання!

Українська мова:
Зі мною, з українською мовою,
Ви, діти, дружіть, гаразд?
Не вважайте мене примусовою,
Полюбіть, як весною ряст.
Я від роду і до роду
Зберігала свою вроду.
Я завжди вас буду вчити,
Рідним словом дорожити.

Математика:
1, 2, 3, 4, 5 – вміють діти рахувать,
Але хто мене не знає,
Хай даремно час не гає.
Я навчу вас зірки рахувати,
Зводити вежі, мости будувати.

Вчитель:
Шановні батьки! Разом з вами діти вперше розкривали «Букварик», ви разом вчилися читати, писати, рахувати, міркувати. Раділи успіхам своїх дітей, підтримували їх, вчили долати нелегкі вершини науки і ніколи не відступати перед труднощами. Тож прийміть слова вдячності від них.


1. За вашу працю, ласку і любов
Ми дякуємо вам знов і знов.
Бажаємо вам радості багато –
І дякуємо, що прийшли на свято.

2. За те, що раненько вставали,
За те, що до школи водили,
За те, що втоми ніколи не знали
Палке вам велике СПАСИБІ!

3. І я учитимусь, як слід,
І буду вірним сином
Милішої за цілий світ
Своєї України.

4. Вже скінчилось свято,
І прощатися пора…
Ми бажаємо всім класом…

Всі: Щастя, миру, добра!

Пісня «Сонячний джаз»

Немає коментарів:

Дописати коментар

Час навчатись!

Час навчатись!