суботу, 1 квітня 2017 р.

Мій сонячний дім - це моя Україна!


МІЙ СОНЯЧНИЙ ДІМ – ЦЕ МОЯ УКРАЇНА!
(урок-мандрівка для учнів 1 класу)
Мета: формувати компетентності: ключові (уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії, працювати згідно з правилами роботи в групі; загальнокультурна – дотримуватись норм мовленнєвої культури; здоров’язбережувальна – дотримуватись правильної постави за партою; предметні – ознайомити з державними і народними символами України, збагачувати активний словниковий запас учнів; розвивати уяву, мислення, увагу, пам’ять; виховувати толерантність у взаємодії з учнями, почуття гордості і любові до Батьківщини).
Обладнання: плакати національної символіки, географічна карта України, аркуші з назвами тематичних зупинок уроку, аркуш для роботи в групах і кольорові олівці, у кожного учня паперова квітка діаметром близько 8 см з білою серединкою.


Хід уроку

І. Організація учнів до уроку

Учитель вітає дітей з початком нового навчального року, висловлює побажання здоров’я, успіхів у навчанні, гарного настрою.
- Давайте привітаємо один одного і вивчимо наш девіз.(повторюють за вчителем)
Неповторні ти і я,
Разом ми одна сім’я,
Будемо у мирі жити
Гарно вчитись і дружити,
Щоб батьки могли радіти,
Що такі в них добрі діти.
Україна – рідний край,
Поле, річка, зелен гай.
Любо стежкою іти, Тут живемо я і ти.

ІІ. Ознайомлення з темою та правилами проведення уроку-мандрівки

- Сьогодні ми з вами вирушаємо в мандрівку нашою країною. У нас є малюнок, на якому зображені зупинки. Ми будемо рухатися від одної до іншої по кольорових стрічках. Під час мандрівки треба бути дуже уважним, щоб багато чого запам’ятати.

ІІІ. Осмислення та усвідомлення вивченого матеріалу

Перша зупинка – «Моя Батьківщина»
- Хто з вас здогадається про яку країну йде мова?
Незалежна і єдина
1 уч:Що то, діти за країна –
Неба синього блакить,
На ланах у серпні жито
Стиглим золотом блищить?
2 уч:Гори є і полонини,
Є моря, річки, ліси…
Загалом, то є країна
Невимовної краси!
3 уч:Гордо, голосно, дитино,
Ти назви ім’я країни,
У якій, хвалити Бога,
Народився і живеш.

4 уч:І, коли ти підростеш,
Будеш їй творити славу,
Розбудовувать державу.
5 уч:Отже, зветься ця країна,
Незалежна і єдина –
Наша ненька – Україна!
6 уч:Україна –це мама й тато,
Це мій брат та сестричка рідненькі,
Україна – це земля багата,
Де в житах так тріпоче серденько.
- Отже, як називається наша країна?
- Україна для нас – Батьківщина. Що означає це слово?
Учитель:Кожна людина з великою любов’ю і душевним трепетом згадує те місце, де вона народилася, де промайнуло її дитинство, дитинство з дивосвітом-казкою, з материнською ласкою у затишній батьківській оселі. То родинне вогнище, маленька батьківщина кожної людини. Це земля, на якій ви народилися, де народилися і ваші діди, і ваші батьки, і всі ми. Якщо ви подивитесь на карту, то побачите гори, і моря, і річки. А в наше вікно видно школу, дерева, ігровий майданчик, вулицю. Саме з нашої вулиці, чудових краєвидів рідного краю складається Батьківщина, земля наших батьків.
Друга зупинка – «Сонячний дім»
Інсценізація
Вчитель: Засперечались одного разу діти, яка стежка найкраща?
Діти:1. – Да магазину, - там є цукерки.
2. – Ні, до школи, - там є діти.
3. – Ні, до річки, - там можна купатись.
4. – Ні, в садок, - там повно яблук та груш.
5. – Ні, у поле, - там простір широкий.
Але тут увійшла мама. Діти запитують її: (хором)
«Яка стежка найкраща?»
Вчитель: Мама подивилась на дітей, лагідно посміхнулась і відповіла:
Мати:
- Додому, діти! До рідного дому!
СОНЯЧНИЙ ДІМ
1 уч:Привітний і світлий наш сонячний дім,
Як радісно й весело жити у нім.
Тут мамина пісня і усмішка тата.
В любові й добрі тут зростають малята.
2 уч:Дзвінка наша пісня до сонечка лине:
«Мій сонячний дім – це моя Україна!»
3 уч:Ми, хоча іще маленькі,
Та вже добре знаєм,
Що звемося українці,
Й українських предків маєм.
4 уч: Батько, мати, брат, сестричка
І всі інші члени роду –
Всі належать до одного –
Українського народу.
5 уч:Люблю я край свій золотий –
Квітучу Україну,
Як хочу я, аби зрости
Вітчизні гідним сином.
6 уч: Красивий, щедрий, рідний край
І мова наша солов’їна,
Люби, шануй, оберігай
Усе, що зветься Україна.
Третя зупинка «Державні символи»
- Кожна держава має свої державні символи, які люди бережуть і шанують. Такими символами є Державний Прапор України, Державний Герб України, Державний Гімн України.
Державний Прапор України складається з двох смуг: синьої та жовтої.
Жовтий колір символізує багатство України – хліб, золотий степ, залитий сонячним промінням; синій – чисте небо. А якщо змішати ці дві фарби, то вийде зелений колір – колір життя.
Державний Гімн України – національний гімн на музику М. Вербицького із словами першого куплету та приспіву твору П. Чубинського «Ще не вмерла України і слава, і воля».
Під час виконання Державного Гімну України всі повинні встати.
Державний Герб України (тризуб) – знак княжої держави Володимира Великого.
Четверта зупинка – музична фізкультхвилинка. Пісня «Любіть Україну»
П’ята зупинка – «Український віночок» (народні символи).
1 уч:У віночку нашім
Різнобарвні квіти –
Символ України
І дарунок літа.
- Наші предки дуже любили квіти. Вони прикрашали ними оселю, лікувалися ними і просто шанували. Ось що символізували деякі рослини:
верба – здоров’я, міць;
жито – достаток;
калина – краса, молодість;
барвінок – вічність.
Українці вплітали квіти у віночок, який є народним символом. Вінки не лише прикрашали зачіску, а й були оберегом для кожного.
Шоста зупинка – «Я – неповторний»
- Кожна людина – неповторна. Я дарую вам квітку, у ній серединка – біла. Я пропоную вам намалювати себе таким, яким ви уявляєте. Таким чином, кожен з вас стане квіткою нашого класу. (Діти самостійно малюють кожен себе в середині квітки.) (або фото кожної дитини)
Сьома зупинка – «Віночок нашого класу»
- Сьогодні ми стали теж однією великою родиною, будемо разом вчитися, відпочивати, товаришувати. Ми разом створимо віночок нашого класу. На плакаті – кордони нашої держави. Давайте прикріпимо вздовж них свої квіти, і це буде нам згадкою про наш перший урок.

ІV. Підсумок уроку

- Якщо ви були дуже уважними на уроці, то, можливо, помітили, якими кольорами ми рухалися? Що вони означають? (Кольори веселки). 
- Що найбільше запам’яталося з уроку?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Час навчатись!

Час навчатись!