неділю, 2 квітня 2017 р.

Вода. Властивості води


Урок природознавства у 1 класі
Тема: Вода. Властивості води.
Мета: Ознайомлення учнів з властивостями води, формування вмінь визначати стан води, самостійно проводити досліди, робити висновки; розвивати мислення, пам’ять, спостережливість, навички дослідницької діяльності; прищеплювати любов до природи, виховувати бережне ставлення до води.
Обладнання:малюнки, роздатковий матеріал для дослідів.
Форма уроку: урок-практикум.


Хід уроку

І. Організація класу.

Діти повторюють за вчителем слова:
Доброго ранку! Доброго дня!
Ми всім бажаєм здоров’я й добра!

ІІ. Хвилинка спостережень за змінами в природі.

Робота синоптиків за планом
1. Погода в цей день : сонце, небо, хмари, дощ, сніг, холодно чи тепло
2. Пора року, місяць, зміни у рослин
3. Як тварини готуються до зими

ІІІ. Повторення про живу і неживу природу

1. Повторити, що належить до живої, я що до неживої природи































2. Гра «Впіймай слово», плеснути в долоні на назву предмета, який належить до живої природи
Вовк, жук, синичка, пісок, білка, грунт, дитина, берізка, вода, повітря, метелик, лисиця, людина, гори, дятел
3. Що ми знаємо про сонце? Повторення скоромовки

«Сіло сонце на сосну, сонно мовило: «Засну».
Сосни сонечко гойдали, сосни сонечко благали:
- Сонце, сонечко, не треба, стане сумно нам без тебе.
4. Повторення вивченого про повітря

Таке велике, що займає увесь світ,
Таке маленьке, що в щілину зайде
- Чому малюнок вітра? Тому що вітер – це рух повітря.

ІV. Повідомлення теми і мети уроку.

Відгадування загадки

Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває,
Бува, як скло,
Крихка й тверда —
Звичайна, підкажіть... (вода).

Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею. Більшу частину нашого тіла становить вода. Велике значення має вода і для тварин. Для деяких з них, наприклад, риб -вода, крім усього, є єдиним місцем для життя. Рослини,тварини і люди п’ють воду для того, щоб постійно оновлювати її запаси в організмі. Сьогодні на уроці ми дізнаємося, який стан має вода, ознайомимося з властивостями води в рідкому стані, навчимося проводити досліди і робити висновки.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Демонстрація дослідів (робота в групах)

Діти об`єднуються в групи, помічники беруть бутилки з водою, стаканчики
1 група - Визначити, яка вода на смак Чиста вода – без смаку
2 група - Визначити, яка вода на запах Чиста вода – без запаху
4 група - Вкинуть папірець, ґудзик. Одні предмети – важчі за воду, інші легші.
5 група - Вкинуть цукор, подивитись, чи розчинився.

Розчиняються речовини
Визначити, яку форму має вода,як вода тече,
Вода текуча, рідка набуває форму посудини.
Як правильно визначити запах?
(На відстані 20-30 см від обличчя тримати посудину з рідиною. Потім рухами руки спрямувати потік повітря у свій бік.)
— Чому необхідно робити саме так, а заборонено наближати ніс до ємностей, щоб понюхати? (Можна різким запахом обпалити носову порожнину.)

Фізкультхвилинка (під музику)                                                                                                           





VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра «Павутинка»

Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій.
Чи потрібна вам вода? Для чого? Наприклад, я – кухар.
Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.
1. Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.
2. Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.
3. Я – ряска. Я живу у воді.
4. Я – пташка. Я хочу пити.
5. Я – рибка. У воді я дихаю.
6. Я – дельфін. Я живу у воді.
7. Я – мама. У воді я перу білизну.

2. Самостійна робота у зошиті (с. 16)
- На яких фото зображена вода влітку, а на яких взимку? Впиши в кружечки. Запис правильної відповіді на дошці.
(Взаємоперевірка)
- У крапельках написані властивості води. Допиши, якої властивості не вистачає.
3. Робота з підручником

«Куди ділася вода з калюжі?»


Висновок: Вода може перетворюватися із рідкого стану на твердий (при охолодженні) чи газоподібний (при нагріванні)

4. Послухайте казку "Сила Дощу"(казка про цілющі сили води)


VІІ. Підсумок уроку

Учитель: Вода так міцно увійшла в наш побут, що ми і не уявляємо свого існування без неї. Цю речовину справедливо називають колискою життя. Бережіть воду!

Немає коментарів:

Дописати коментар

Час навчатись!

Час навчатись!